دانلود تحقیق در مورد مدیریت سود
نوشته شده توسط : zuzu

دانلود تحقیق در مورد مدیریت سود

انگیزه‌های مرتبط با قراردادها

قراردادهایی که موجب انگیزش جهت مدیریت سود می‌شوند در قالب قراردادهای بین مدیران و مالکان و قراردادهای بین مدیران و بستانکاران می‌باشد. دسته اول قراردادها با تئوری نمایندگی ارتباطی تنگاتنگ دارد. جنسن و مک لینگ در سال ۱۹۷۶ مبانی نظری نمایندگی را مطرح نمودند. این نظریه مدیران شرکت‌هارا به عنوان کارگزاران، وسهامداران را به عنوان کارگمار تعریف می‌کند. طبق این نظریه، کارگزاران لزوماً به نفع کارگمار تصمیم‌گیری نمی‌کنند (اسماعیلی، ۱۳۸۵).

یکی از فرضیه‌های اصلی تئوری نمایندگی این است که کارگمار و کارگزاران تضاد منافع دارند.بنابراین یکی از نگرانی‌های کارگمار سازگاری عملکرد مدیران با خواسته‌های آنان است. مدیرانی که پاداش آنان بر اساس افزایش سطح سود تعیین می‌شود، انگیزه لازم جهت افزایش سطح سود را دارند. اما همانطور که در مثال قبل نیز اشاره شد، افزایش سود در شرکت توسط مدیریت ممکن است همراه با افزایش ثروت کارگماران نباشد. یا به عبارتی مدیران اقدام به افزایش تصنعی سود شرکت نمایند تا به منافع شخصی خود در قالب افزایش سود شرکت برسند. مدیران می‌توانند قوانین و مقررات حسابداری را دست آویز خود قرار دهند و سود یک دوره را افزایش دهند. در این فرایند مدیران هزینه‌ها را کاهش می‌دهند (بطور مثال انتخاب روش خط مستقیم استهلاک به جای روش نزولی) تا سطح سود را افزایش دهند.

فهرست

 مدیریت سود. ۱

۲-۲-۱- تعریف مدیریت سود. ۲

۲-۲-۲- انگیزه‌ها ی مدیریت سود. ۶

۲-۲-۲-۱- انگیزه‌های مرتبط با قراردادها ۷

۲-۲-۲-۲- انگیزه‌های سیاسی.. ۸

۲-۲-۲-۳-  امنیت شغلی.. ۹

۲-۲-۲-۴-  انگیزه‌های مالیاتی.. ۹

۲-۲-۲-۵-  پاداش مدیران. ۱۰

۲-۲-۲-۶- ساختار مالکیت.. ۱۰

۲-۲-۳- الگوهاي مديريت سود. ۱۱

۲-۲-۴- ابزارها وروش‌های مدیریت سود. ۱۲

۲-۲-۴-۱- تعیین نحوه‌ی عمل حسابداری معاملات به صورت اختیاری.. ۱۲

۲-۲-۴-۲- انتخاب اصول حسابداری.. ۱۲

۲-۲-۴-۳- تصمیمات اقتصادی اساسی و با اهمیت.. ۱۳

۲-۲-۴-۴- تعیین قیمت‌های انتقالی کالاها و خدمات.. ۱۳

۲-۲-۴-۵- تعدیل برآوردهای حسابداری.. ۱۴

۲-۲-۵- هموار سازی از طریق تخصیص… ۱۴

۲-۲-۶- هموار سازی از طریق طبقه‌بندی.. ۱۴

۲-۲-۷- موافقان و مخالفان مديريت سود. ۱۶

۲-۲-۷-۱- ابزارهای مديريت سود از طريق رویدادهای مالی واقعي.. ۲۰

۲-۲-۷-۲- مديريت سود از طريق رویداد های مالی واقعي.. ۲۱

۲-۲-۸- مدیریت سود بر مبنای اقلام تعهدی.. ۲۴

۲-۲-۸-۱- فرضیه مبتنی بر ارائه اطلاعات گمراه کننده. ۲۴

۲-۲-۸-۲- فرضيه هاي تحقيقات اثباتي.. ۲۵

۲-۲-۸-۲- ب- فرضيه بدهي.. ۲۶

۲-۲-۸-۲- ج- فرضيه هزينه سياسي.. ۲۷

۲-۲-۹- مدل‌های اندازه‌گیری اقلام تعهدی.. ۲۷

۲-۲-۹-۱- مدل اسلون. ۲۸

۲-۲-۹-۲- مدل دی‌آنجلو. ۲۸

۲-۲-۹-۳- مدل هیلی.. ۲۹

۲-۲-۹-۴- مدل صنعت.. ۳۰

۲-۲-۹-۵- مدل جونز. ۳۰

۲-۲-۹-۶-  مدل تعدیل شده جونز(۱۹۹۵) ۳۲

تعداد صفحات:۳۳

نوع فایل:word

دانلود





:: برچسب‌ها: , دانلود تحقیق, دانلود تحقیق در مورد مدیریت سود, دانلود تحقیق رشته حسابداری دانلود رایگان تحقیق, دانلود تحقیق فایل ورد, دانلود سمینار, دانلود سمینار در مورد مدیریت سود, دانلود سمینار رشته حسابداری, دانلود سمینار فایل ورد, دانلود فایل word در مورد مدیریت سود, دانلود فایل ورد, دانلود فایل ورد ارزان, دانلود فایل ورد در مورد مدیریت سود, دانلود فایلword, در مورد مدیریت سود, سود, مدیریت سود چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: